Přejít k hlavnímu obsahu

Skinners Technologies s.r.o.

Na začátku byl osobní příběh pana Procházky, nyní je z toho velmi úspěšný obchod - boty do kapsy. Podívejte se na cestu k úspěchu značky Skinners.

Přehrát video
  • Petr Procházka

Co v pořadu nezaznělo

Jaké byly začátky vašeho podnikání?
Nad podnikáním jsem začal přemýšlet ještě při zaměstnání, kdy jsem viděl, že spousta mých přátel se touto cestou vydala a docela se jim daří. V čem bych ale tehdy měl podnikat nebo co konkrétně dělat, to jsem nevěděl. Prakticky se tak mé začátky odehrávají teď, resp. posledních několik měsíců.
Kdy se vám začalo dařit? Kdy nastal ten „zásadní zlom"?
Možná to bude znít troufale, ale dalo by se říci, že téměř hned na začátku. Abych nemrhal penězi a časem na výrobu produktu, o kterém jsem nevěděl, zda jej vůbec bude někdo chtít, vytvořil jsem pár prototypů. Zároveň jsem k nim spustil na internetu kampaň, abych si otestoval zájem trhu. Výsledek docela předčil mé očekávání, protože během měsíce a půl přišlo 6x tolik objednávek, než jsem původně očekával. To byl pro mě ten zlom, kdy jsem si řekl, že nápad má potenciál a má smysl na něm pracovat.
Dostavila se nějaká krize? Pocit neúspěchu? Pokud ano, jak jste ji překonal a co vám toto období přineslo?
Přijde mi, že menší dílčí krize zažívám každý týden, protože od prototypu k sériové výrobě vede ještě dlouhá cesta. To by nebylo tak zlé, kdybych si na sebe neušil šibeniční termín, že toto vše musím zvládnout během 3 měsíců. Tedy dokončit vývoj, vyrobit 800 párů a zaslat je do Vánoc lidem, kteří si je v kampani předobjednali.
Máte pocit, že má to, co děláte, potenciál? Co vás nutí jít dál?
Potenciál v produktu určitě vidím. A abych nežil jen v nějakém možném sebeklamu, kromě testování trhu jsem se se Skinners zúčastnil i podnikatelských soutěží, abych si ověřil, zda ten potenciál v něm vidí i odborníci a sérioví podnikatelé.
Co považujete za váš největší dosavadní úspěch?
Těch úspěchů bylo v poslední době více, hodně si cením umístění v Nápadu Roku nebo vítězství v soutěži Nastartujte se, ale největším úspěchem asi byla ta crowdfundingová kampaň, která celý projekt perfektně zvalidovala.
Díky jaké vaší vlastnosti jste to dotáhl tak daleko?
Já si nemyslím, že by za tím stála nějaká jedna konkrétní vlastnost. Doma mi říkali, že o věcech někdy moc přemýšlím, takže by to mohla být schopnost analytického myšlení. Ale na druhou stranu kdybych jen přemýšlel a myšlenky pak následně nepřevedl do reality, tak by mi to stejně moc platné nebylo.
Spíše mám o svém budoucím životě nějakou vizi, představu, která mě motivuje dělat věci, co teď dělám. Pokud se mi pak dostavují nějaké dílčí výsledky, tak vidím, že to má smysl a pokračuji v tom dál.
Co vás na tom všem baví nejvíc?
Nestereotyp, různorodost, možnost dělat si věci po svém.
Musel jste podnikání něco obětovat?
To, co dělám, mi nepřijde jako profese nebo zaměstnání. Vnímám to jako životní styl, kdy se práce setkává se zábavou, takže si myslím, že ne.
A kam dál? Jak vidíte svoji budoucnost? Přemýšlíte o tom, co bude za pár let? Co bude s firmou?
V nejbližší budoucnosti mířím na zahraniční trh, kde chci Skinners dostat do podvědomí lidí. Zda a jak se mi to povede, to ukáže čas a zároveň nastaví směr celého projektu do dalších let. Tak či onak, pořád bych se rád pohyboval v prostředí podobných lidí jako teď a pracoval na dalších projektech.
Váš příběh bude možná pro někoho natolik inspirativní, že se sám pustí do podnikání. Jaké rady byste dal člověku, který hodlá podnikat? (buďte prosím konkrétní)
Určitě bych tomu člověku doporučil, ať se zapojí do prostředí, kde se pohybují lidé, kteří jsou pro něho inspirativní. Ne nadarmo se říká, že člověk je průměrem 5 lidí ze svého nejbližšího okolí. Sezením v hospodě či doma s rukama v klíně se úspěšným nestanu. Zdrojů a informací o tomto prostředí je dnes spousta - ať už na internetových stránkách věnovaných byznysu, na přednáškách, konferencích či podobných akcích nebo v knihách o podnikání a seberozvoji. Vstup do tohoto prostředí se mi pak stane podhoubím pro podnikatelské myšlení. Je pak jednodušší přijít na to, co dělat nebo v čem podnikat. Chce to jen mít otevřenou mysl, vytáhnout si z okolí ty potřebné informace a nebát se jednat.