Přejít k hlavnímu obsahu

Havlíkova přírodní apotéka s.r.o.

Podnikání paní Krejčí vzešlo z jejího velkého koníčku, a to „míchání“ krémů. Roční podnikání se jí rozjelo natolik, že její produkty může zákazník najít ve více než 30 kamenných obchodech. Podívejte se na její strmou cestu k úspěchu.

Přehrát video
  • Zuzana Krejčí

Co v pořadu nezaznělo

Jaké byly začátky vašeho podnikání?
Mastičky a krémy míchám již odmala. Díky mému nekonečnému entuziasmu a naivitě jsem se rozhodla posunout tuto svou přirozenou schopnost na vyšší úroveň.
Přišlo to nečekaně, proto své začátky považuji za jedno z nejhezčích období v mém životě. Věřte nebo ne, vůbec jsem neměla tušení, do čeho se vrhám. Podvědomě jsem však tušila, že to dokážu. Původně jsem chtěla vyrábět mýdla a jeden krém. Staré knihy s původními recepturami jsem si chtěla ponechat pro své vlastní potěšení – v knihovně, jako vzácné archivní kousky. Osud to však zařídil jinak...
Ani nevím jak, najednou se začalo všechno rozjíždět. Pamatuji si, jak mě všichni profíci z daného oboru odrazovali. Říkali: „Ještě je čas, aby si to, do čeho ses pustila, zastavila. Nemáš sebemenší šanci uspět. Konkurence je silná. Nemáš stabilní postavení, dostatečně velký kapitál..., nemáš nic. Padneš pořádně na hubu." Jsem typ, který se nevzdává. Slova, která jsem slyšela, mě ještě více „nakopla" – měla jsem mnohem vyšší motivaci a byla jsem rozhodnuta uspět.
Kdy se vám začalo dařit? Kdy nastal ten „zásadní zlom“?
Jsem náročná. Neustále posouvám své hranice a vím, že k opravdovému úspěchu mě čeká ještě dlouhá cesta. Každopádně, první satisfakci jsem začala vnímat na jednom kosmetickém veletrhu. Havlíkova přírodní apotéka vyšla na trh pouze s jedním produktem. Byli jsme absolutním nováčkem, neměli jsme žádnou propagaci či reklamu. Všechno jsme si dělali svépomocí, vlastníma rukama. I přes to všechno jsme byli jedním z nejnavštěvovanějších stánků. Pak přišlo otevření prvního obchodu v Liberci, o kterém si všichni mysleli, že hned zkrachuje. Dnes, po roce od založení značky, můžete produkty Havlíkovy přírodní apotéky najít ve více než třiceti kamenných obchodech v České republice, máme velmi úspěšný e-shop a chystáme silnou expanzi do zahraničí.
Dostavila se nějaká krize? Pocit neúspěchu? Pokud ano, jak jste ji překonala a co vám toto období přineslo?
Krize v různých formách a intenzitě přicházejí pořád. Důležité je, aby je člověk bral s nadhledem – jako školu, která vás posouvá ve vlastním vývoji. Pokud chcete něco dokázat, je třeba počítat s tím, že budete muset neustále překonávat různé obtíže a situace, které k podnikání patří. Zvlášť, když chcete svůj byznys dělat poctivě, s důrazem na kvalitu produktů v každém detailu.
Máte pocit, že má to, co děláte, potenciál? Co vás nutí jít dál?
Miluji svou práci, se kterou vstávám i usínám. Nikdo neví, co bude dál.
Těší mě, že lidé jsou v oblasti BIO kosmetiky vzdělanější a začínají chápat, jaký je rozdíl mezi produkty obsahující chemii a produkty vyráběnými z čistě přírodních esencí. To je důkaz toho, že to co dělám, má význam i potenciál.
Co považujete za váš největší dosavadní úspěch?
Že se mi povedlo vyvinout vysoce účinný BIO krém bez konzervantů se čtyřletou zárukou, se kterým Havlíkova přírodní apotéka během sedmi měsíců pětkrát za sebou vyhrála první místo v různých prestižních soutěžích se zaměřením na kosmetiku. A aby toho nebylo málo, v návaznosti na tento úspěch jsme byli jako jediná společnost z bývalého východního bloku pozváni na celosvětovou soutěž do USA, kde s námi soupeří špičky v oboru, které jsou na trhu již řadu let. V konkurenci devadesáti tisíc výrobků z celého světa jsme byli se svým produktem Havlíkův přírodní zázrak zatím zařazeni mezí první tři favority. Věřím tomu, že ve finále budeme první.
Díky jaké vaší vlastnosti jste to dotáhla tak daleko?
Vytrvalost, víra a schopnost vyrovnat se s tím, že kromě BIO kosmetiky, kterou dělám, nic jiného neexistuje.
Co vás na tom všem baví nejvíc?
Moji zákazníci, kteří se neustále vracejí, protože jim produkty Havlíkovy přírodní apotéky pomáhají. Mám radost z toho, že zvyšujeme ženám sebevědomí. S našimi produkty se cítí krásnější a vyrovnanější. Bavím se také tím, že nemáme žádnou výraznou reklamu a ono to funguje! Naše produkty si pravidelně kupují také známé osobnosti, které jsou tvářemi jiných kosmetických značek, které za marketingovou propagaci utrácejí neskutečné částky peněz.
Musela jste podnikání něco obětovat?
Všechno. Jinak to ani nejde, když tím, co děláte, také žijete.
A kam dál? Jak vidíte svoji budoucnost? Přemýšlíte o tom, co bude za pár let? Co bude s firmou?
Rozhodla jsem se vybudovat impérium, čemu jsem přizpůsobila své myšlení.
Váš příběh bude možná pro někoho natolik inspirativní, že se sám pustí do podnikání. Jaké rady byste dala člověku, který hodlá podnikat? (buďte prosím konkrétní)
Je důležité být sám sebou. Proto by takový člověk neměl naslouchat žádným odborníkům ani známým, ale naslouchat své intuici a řídit se sám sebou. Důležitým aspektem je také víra a empatie. Je nezbytné věřit tomu, co děláte, jinak se vám vše zřítí jako domeček z karet. K tomu patří již zmiňovaná empatie. Je důležité myslet na zákazníky, kterým své produkty nabízíte.