Přejít k hlavnímu obsahu

Gentlemen Brothers s.r.o.

První díl 13. série Cest k úspěchu nás zavede do tradičního pánského holičství Gentlemen Brothers. Trojice podnikatelů, bratři Tomáš a Petr Kuckovi spolu se Šárkou Růžičkovou, otevřela svůj první barber shop v roce 2014 v Praze. Od té doby přibývají jak spokojení zákazníci, tak další pobočky. Holičství nabízí rozmanité služby od holení břitvou přes úpravu vousů a kontur až po odborné poradenství. Inspirujte se příběhem mladých podnikatelů.

Přehrát video
  • Tomáš a Petr Kuckovi, Šárka Růžičková

Co v pořadu nezaznělo

Co Vás vedlo k rozhodnutí začít podnikat?
Všichni podnikáme již od svých mladých let. Podnikali jsme v jiných oborech. Přibližně rok jsme zvažovali, zda otevřít holičství či nikoliv. Na začátku nás rodina a přátelé od tohoto záměru odrazovali. My jsme však stále věřili, že když vytvoříme koncept holičství, kde se muž bude cítit výjimečně, tak projekt bude úspěšný. A měsíc po otevření první pobočky jsem si tuto naši vizi potvrdili.
Jak jste začali podnikat?
Naší nevýhodou bylo, že jsme sice přesně věděli, jak by měl koncept vypadat, ale vůbec jsme oboru holičství nerozuměli. V tom nám pomohlo procestovat země, kde je barbershop běžnou záležitostí (Anglie, Turecko). Tímto jsme získali mnoho potřebných informací a inspiraci, mohli jsme si vytvořit první kalkulaci a začít řešit financování projektu.
Jaká je historie vaší firmy? Jaké byly nejdůležitější okamžiky v její historii?
Historie firmy je poměrně krátká, avšak i za takto relativně krátkou dobu bylo několik důležitých okamžiků. Nejdůležitějším okamžikem byl jistě ten, kdy jsme si všichni řekli: „Jdeme do toho!". Byl to pro nás velký risk, především protože jsme se museli dost zadlužit. Každá další otevřená pobočka pro nás byla zásadním krokem... Velice nás těší, že i expanze do Brna a Liberce má úspěch. V těchto městech jsme neznali místní trh. Ale v současné době využíváme 100 % kapacit všech našich poboček, což nás nesmírně těší.
Jaká jsou specifika podnikání ve Vašem oboru?
Nejsme obyčejné kadeřnictví. Když k nám dorazí zákazník, tak mu nabízíme zážitek, nikoliv jen službu. A to je změna v oboru kadeřnictví/holičství. Celý náš koncept stojí na tom, dát zákazníkovi něco navíc. Každý klient, který k nám dorazí, dostane na přivítanou whisky či rum. Každou láhev poctivě vybíráme, abychom byli přesvědčeni o kvalitě obsahu. Snažili jsme se vytvořit „klubové prostředí", kde si každý muž bude připadat příjemně. V tomto dopomáhají kožená křesla, motorka atd. Klademe velký důraz na komunikaci s klientem. Důležité je především, aby si připadal dobře a v přátelském prostředí. To vše završíme nejkvalitnějšími službami v oboru holičství.
Co je na Vašem podnikání nejtěžší?
Jelikož v našem holičství stříhají pouze muži, tak nejtěžší je najít kvalitní holiče. Do dnešní doby pro mladé studenty nebylo atraktivní studovat obor holič/kadeřník. Hlavním důvodem bylo velmi nízké platové ohodnocení. A když už mladý muž tento obor studoval, tak se po škole většinou věnoval něčemu jinému. Velkým problémem je kvalita vyučených kadeřníků. Tzn. našim úkolem je najít „holiče", kterého si musíme velmi dlouho školit, aby dosáhl kvalit hodných Gentlemen Brothers.
Jak nyní vidíte budoucnost své firmy?
V současné chvíli už pracujeme na novém projektu, který je zaměřen opět jen na muže, tj. pánské relaxační centrum: masáže, kosmetika, manikúra, pedikúra. Opět je to začínající trend, kdy se muži o sebe starají a nestydí se za to. Dále se chceme více věnovat mladým lidem prostřednictvím škol, nabízet jejich profesorkám školení ve službách, které mají bohužel na špatné úrovni. Naším hlavním cílem pro následující dva roky je upevnit pozici nejkvalitnějšího barbershopu v ČR a otevření dalších poboček.
Co považujete za svůj největší podnikatelský úspěch a z čeho jste se naopak ponaučili?
Nejvíce nás vždy potěší úsměv klientů, které potkáme při odchodu z některé z našich poboček, jejich pěkná slova. Dále nás neskutečně naplňuje to, že zaměstnáváme přes padesát spokojených zaměstnanců, kteří chodí do práce rádi a baví je.
Museli jste podnikání něco obětovat?
Člověk si musí zvyknout, že prakticky nikdy nemá dovolenou, i když se o to snaží. Zaměstnávat lidi znamená řešit problémy v osm hodin ráno v sobotu či o půlnoci. Ale to k tomu patří a nás to takto baví. Samozřejmě často přichází i jiné problémy spjaté s provozem, které je potřeba operativně řešit i na úkor vlastního volna.
Čím se při své práci řídíte?
Hodně dáme na své pocity, ale především nás zajímá pohled klientů na služby našich poboček. Pouze díky jejich připomínkám můžeme služby stále vylepšovat a zkvalitňovat. A o to tu jde.
Co z aktivit spjatých s Vaším podnikáním Vás baví nejvíce?
Nejvíce nás baví vždy progres našich zaměstnanců, kteří po nástupu projdou dlouhým školením a tréninkem. Postupem času jsou z nich profesionálové, kteří vědí, jak se chovat ke klientům a perfektně ovládají své řemeslo.
Vaše podnikání prošlo velkou proměnou. Jak jste rozvoj Vaší firmy financovali?
Začátek podnikání jsme financovali částečně z vlastních úspor a samozřejmě financováním od banky. Rozvoj podniku dále díky dalším podnikatelským úvěrům.
Váš příběh bude možná pro někoho natolik inspirativní, že se sám pustí do podnikání. Jaké rady byste dali člověku, který se chystá začít podnikat?
Nebát se jít do něčeho, o čem jsou přesvědčeni, i přes odrazování lidí kolem a velkých obav z neúspěchu. Je potřeba do toho dát vše a pak to může fungovat. Především dát na své pocity a intuici.