Přejít k hlavnímu obsahu

Ameba Production

„Bavíme rockery, odborníky, celé rodiny i bejbypankery.“ To je slogan, kterého se drží hudební agentura Ameba Production. Do povědomí širší veřejnosti se dostal zejména známý hudební festival Rock for people, který se poprvé konal v roce 1995 v Českém Brodě a v současnosti patří mezi tuzemské nejnavštěvovanější letní akce. Podnikatel a spolumajitel společnosti Ameba Production, Michal Thomes v dalším díle pořadu Cesty k úspěchu prozradí, jak se dostal od původně vystudované profese chemika k hudební produkci a jaké byly okolnosti vzniku populárního festivalu.

Přehrát video
  • Michal Thomes

Co v pořadu nezaznělo

Co Vás vedlo k rozhodnutí začít podnikat?
Koncerty jsem začal pořádat souběžně se svým zaměstnáním (chemik analytik na České zemědělské a potravinářské inspekci) a rozrostlo se to tak, že jsem musel zvolit, kterou cestou se dát.
Jak jste začal podnikat?
S kolegou jsme pořádali menší rockové koncerty a rozhodli jsme se udělat i festival (Rock for People, v roce 1995), který dopadl úspěšně, což nám „dalo křídla“…
Jaká je historie vaší firmy? Jaké byly nejdůležitější okamžiky v historii Vaší firmy?
V roce 1997 jsme založili hudební agenturu Ameba Production s.r.o., což byl přechod od amatérského pořádání akcí k profesionálnímu. První větší zatěžkávací zkouškou pro agenturu byl rok 2003, kdy jsme se odhodlali k drahému zahraničnímu headlinerovi festivalu (Cypress Hill) a návštěvnost zdaleka nenaplnila očekávání. V roce 2012 jsme pak prožili dramatický ročník festivalu, kdy jsme čelili velké nepřízni počasí a doslova šlo o životy (padající těžké konstrukce, stromy, ploty…), naštěstí to dopadlo bez větších zranění. Pozitivním mezníkem byl rok 2006, kdy návštěvnost festivalu překonala limity původního areálu a festival se musel stěhovat z Českého Brodu do Hradce Králové.
Jaká jsou specifika podnikání ve Vašem oboru?
Závislost na faktorech, které nemáte pod kontrolou – např. počasí na akci rozhoduje o výsledku celoroční práce.
Co je na Vašem podnikání nejtěžší?
Držet krok s dobou… sledování vývoje oboru/reakce na trendy, financování (zvyšující se finanční nároky interpretů, rostoucí ceny dodavatelů vs. sensitivita trhu na ceny vstupného), nová legislativa (EET, protikuřácký zákon…), nové situace v oblasti zabezpečení eventů (ochrana měkkých cílů)….
Jak nyní vidíte budoucnost své firmy?
Jsem optimista, čili věřím ve světlé zítřky. Festival Rock for People si dlouhodobě drží svou pozici a budoucnost máme hlavně ve svých rukách.
Co považujete za svůj největší podnikatelský úspěch a z čeho jste se naopak ponaučil?
Podíl na vybudování značky festivalu, která má dobré jméno u nás i v zahraničí. Dlouhodobé poučení mám v tom, že nic nefunguje ze setrvačnosti a nelze spát na vavřínech. Musel jsem opustit práci ve vystudovaném oboru (VŠCHT), ale zdá se, že to obor ustál…😊
Čím se při své práci řídíte?
Intuicí a dlouhodobě nastaveným směrem.
Co z aktivit spjatých s Vaším podnikáním Vás baví nejvíce?
Booking zahraničních interpretů, který je spojený i s objevováním nových hvězd na showcase festivalech.
Jak jste rozvoj Vaší firmy financoval?
V prvních letech byl růst spojený s úspěšností pořádaných akcí a reinvesticí výdělků do rozvoje. Postupně byly zapojovány i úvěry, vlastní finance atp. V našem oboru jsou důležití též partneři/sponzoři, kteří se zapojují, když jim spolupráce pomůže v naplňování jejich marketingových cílů, o což se vždy snažíme.