Přejít k hlavnímu obsahu

Craft servis

Klouzačky, trampolíny, prolézačky, bazén s míčky a spousty dalších atrakcí. To je zábavní centrum Fun park Bambi. Sledujte další díl pořadu Cesty k úspěchu a dozvíte se mimo jiné, že podnikání v tomto oboru není jenom zábava, ale leckdy i hra o přežití.

Přehrát video
  • Karel Lochman a David Niklfeld

Co v pořadu nezaznělo

Co Vás vedlo k rozhodnutí začít podnikat?
Myslím si, že jsem z podstaty aktivní člověk a do všeho co dělám, se vrhám s plným nasazením. Když jsem byl ale zaměstnancem, tak se mi mnohokrát stalo, že jsem své nápady při řešení věci nemohl plně realizovat, tak jsem se rozhodl, že bude lepší, když si o své práci a realizaci svých nápadů budu rozhodovat sám podle svého nejlepšího přesvědčení. Samozřejmě zde také hrála roli časová flexibilita.
Jak jste začal podnikat?
Začátky vůbec nebyly jednoduché. Na začátku jsem měl velké oči a spoustu plánů, ale realita byla jiná. Druhý pokus vyšel až při spolupráci s otčímem, který se věnoval stavbám a viděl potenciál v mých komunikačních a organizačních dovednostech. Postupem času se ke mně připojil David, se kterým jsme firmu začali více rozvíjet.
Jaká je historie vaší firmy? Jaké byly nejdůležitější okamžiky v historii Vaší firmy?
Firmu jsme založili v roce 2017. Nejdůležitějším okamžikem bylo vytvoření prostoru pro realizaci mých nápadů díky úspěchům při realizaci staveb a poskytování ubytovacích služeb a následná možnost finančně pokrýt vybudování a otevření dětského koutku v pronajatém prostoru, ale se zcela novým zařízením a vybavením.
Jaká jsou specifika podnikání ve Vašem oboru?
Řekl bych, že obecně největším problémem pro podnikání je obklopit se spolehlivými a pracovitými lidmi. A to není klišé. Na vlastní kůži jsem poznal a stále se s tím potýkám, jelikož na některé své zaměstnance se nemohu dostatečně spolehnout a neustále je musím buď kontrolovat, anebo „udržovat v napětí“. A to i přes to, že jich prošlo naším koutkem poměrně velké množství, což je pro mě značně zatěžující a někdy i frustrující. Pokud bych se měl vyjádřit k provozování dětského koutku, pak je to asi velký vliv „počasí a ročních období“. Vzhledem k tomu, že provozujeme koutek v uzavřené budově, kde není možnost naši činnost rozšířit i do venkovních prostorů, tak velmi pociťujeme pokles zájmu přes letní období a při krásném počasí, což nás výrazně ovlivňuje. Zatím se mi nepodařilo najít nějakou doplňkovou činnost, který by nám tyto výkyvy alespoň trochu kompenzovala.
Co je na Vašem podnikání nejtěžší?
Momentálně je nejtěžší udržet firmu v chodu a ve finanční stabilitě díky neustálým nařízením vlády. V další řadě obklopovat se spolehlivým personálem.
Jak nyní vidíte budoucnost své firmy?
Díky Covidu jsme přišli o mnoho energie, plánů a samozřejmě financí. Pokud vše půjde dobře a situace se bude zlepšovat, rádi bychom firmu chtěli dále rozvíjet a naši kavárnu s dětským koutkem neustále zdokonalovat. Mým snem jsou vlastní větší prostory s možností venkovního posezení.
Co považujete za svůj největší podnikatelský úspěch a z čeho jste se naopak ponaučil?
Největším úspěchem, a to zejména díky tomu, že jsme začali od našich plánů v hlavě, přes vlastní stavební úpravy až po zabudováním všeho naplánovaného vybavení, byla realizace našeho koutku. K jeho realizaci vedla dlouhá trnitá cesta. Tuto myšlenku v Mladé Boleslavi mělo více lidí, ale jen my byli schopni dotáhnout ji do zdárného konce. Věřili jsme, že to zvládneme. Velkým ponaučením při realizaci tohoto projektu bylo hlavně to, že se musí člověk vnitřně kontrolovat, protože spoustu věcí vidí velkýma očima, ale realita je pak jiná. A druhým velkým ponaučením je, že je třeba stále myslet na to, aby se člověk vyvaroval unáhlených rozhodnutí.
Musel jste podnikání něco obětovat?
Podnikání jsem obětoval mnoho času, klidného spánku a financí. Zároveň ale také čas s rodinou a přáteli, což žádné peníze nedokážou nahradit. Zvláště pokud vám před očima rostou děti a vy nemáte tolik prostoru, abyste si s nimi to jejich dětství užíval.
Čím se při své práci řídíte?
Určitě jsou pro nás důležití spokojení zákazníci. Osobně s nimi komunikujeme a zajímáme se o jejich názory a nápady k případnému zlepšení. V našem oboru je kontakt se zákazníkem velice důležitý. A dle mého názoru je i důležité dát na svou intuici a dokázat předvídat.
Co z aktivit spjatých s Vaším podnikáním Vás baví nejvíce?
Komunikace s lidmi, a to že se v průběhu času rádi vracejí a z některých se stávají naši přátelé.
Váš příběh bude možná pro někoho natolik inspirativní, že se sám pustí do podnikání. Jaké rady byste dal člověku, který se chystá začít podnikat?
Vše si řádně promyslet a propočítat. Nebát se a občas riskovat. Není potřeba postavit hned mrakodrap. To jsem zjistil i já sám.