Přejít k hlavnímu obsahu

Vuch

Kabelky, peněženky, hodinky nebo módní doplňky. To všechno jsou produkty české firmy Vuch (čti „vuš“). O tom, jak se daří podnikání v módním průmyslu v Čechách, se dozvíte v dalším díle Cest k úspěchu.

Přehrát video
  • Martin Kůs a Ondřej Hyrš

Co v pořadu nezaznělo

Co Vás vedlo k rozhodnutí začít podnikat?
Byla to asi hlavně svoboda, možnost se realizovat a tvořit něco unikátního. Něco, čeho bychom byli od samotného začátku součástí a mohli budovat svůj brand. To byl pro nás asi hlavní stimul.
Jak jste začal podnikat?
Začínali jsme na přeprodeji oblečení. Chvíli to fungovalo dobře, ale byl to pro nás hodně monotónní styl práce, bez jakékoliv invence a kreativity. Navíc jsme byli svázáni pravidly. Zkrátka jsme se chtěli posunout a tvořit vlastní značku na základech, které si sami vybudujeme.
Jaká je historie vaší firmy? Jaké byly nejdůležitější okamžiky v historii Vaší firmy?
Značka Vuch vznikla v roce 2015. Peněženky, které jsme zprvu prodávali na Slevomatu, byly hned vyprodané. Dalším důležitým krokem byla expanze na Slovensko, Polsko a Maďarsko. Určitě to bylo i rozšiřování produktového portfolia, nebo stěhování se do většího expedičního skladu, který musel vyhovovat našim potřebám. Podobných milníků je samozřejmě víc.
Jaká jsou specifika podnikání ve Vašem oboru?
Fashion e-shopů, potažmo obchodů s doplňky a oblečením, je na trhu strašná spousta. Důležité je být zkrátka jiný. A to věříme, že splňujeme. Naše produkty jsou z 90% velmi signifikantní. Hned poznáte, od jaké značky máte peněženku, kabelku nebo třeba batoh. Navíc je to velmi rychlý obchodní model. Musíte pořád držet prst na tepu doby. Jak zpomalíte, těžko se potom vracíte do hry.
Co je na Vašem podnikání nejtěžší?
V současné chvíli je to asi udržet si kvalitu služeb s rostoucí poptávkou a růstem značky jako takové. Vznikají nám nové situace, které pro nás byly před nějakou dobou neznámé jako například personální obsazení, nové prostory atd.
Jak nyní vidíte budoucnost své firmy?
Výborně.  Zatím nevidíme žádné limity, které by nás měly zpomalit. Určitě chceme dál rozvíjet zahraniční trhy, plánujeme v horizontu týdnů otevírat v Praze nový, velký showroom s prodejnou. Rádi bychom podobnou věc uskutečnili v Bratislavě nebo Budapešti, ale Covidová doba nám tyto plánu trochu přibrzdila. Plánů je moc a moc a my se na všechny těšíme.
Co považujete za svůj největší podnikatelský úspěch a z čeho jste se naopak ponaučil?
Úspěchem samotným je rozjetí a fungování značky. Pořád rosteme a učíme se de facto každým dnem. Pracujeme ve velmi dynamickém prostředí a víme, že nevíme všechno. Proto se stále učíme a chceme dělat naši službu lepší a lepší. Máme radost, že se nám to zatím poměrně daří.
Musel jste podnikání něco obětovat?
Žádnou výraznější oběť jsem nezaregistroval. Naše práce je radost. Možná ubylo trochu volného času, ale když děláte něco, co milujete o oběti nemůže být úplně řeč. Alespoň prozatím.
Čím se při své práci řídíte?
Jsou to jednoduché principy, které by měl člověk uplatňovat nehledě na obor ve kterém pracuje. Za každou cenu se snažíme být transparentní, laskavý a hlavně férový. Možná to zní jako klišé, ale jsme takto nastavení i uvnitř firmy a snažíme se podle těchto hodnot řídit. Pořád jsme relativně malá firma co do počtu zaměstnanců, a proto jsou pro nás tyto hodnoty důležité.
Co z aktivit spjatých s Vaším podnikáním Vás baví nejvíce?
Baví nás to, že se pořád něco děje. Stále musíte hledat, nebo lépe vymýšlet trendy. To, co fungovalo před rokem, nefunguje dnes. Musíte být otevření změnám a na změny rychle reagovat. Musíte umět fungovat v rychlém světě online prostředí a naslouchat zákazníkům, protože jestli má někdo pravdu, tak je to maminka, rozhodčí a zákazník.
Váš příběh bude možná pro někoho natolik inspirativní, že se sám pustí do podnikání. Jaké rady byste dal člověku, který se chystá začít podnikat?
Nebát se. To je úplný základ všeho. A věřit sobě a své službě nebo produktu. Plus se nenechat odradit dílčími neúspěchy. Ty přijdou ať chcete nebo ne. Každý menší neúspěch je na startu o to většího úspěchu. Můžeme si tuto větu zaregistrovat?