Přejít k hlavnímu obsahu

MASO-PROFIT s.r.o.

Již 6 let uplynulo od naší poslední návštěvy, kdy jsme s pořadem navštívili firmu Maso-profit a jejího ředitele pana Kužniara. Společnost, která je jedním z největších dodavatelů potřeb a zařízení všech velikostí pro gastronomii, od té doby ušla pořádný kus cesty.

Přehrát video
  • Pavel Kužniar

Co v pořadu nezaznělo

Jak se vaší firmě daří, co se od doby natáčení pořadu změnilo?
Jako firma jsme se rozrostli. Ve všech čtyřech pobočkách máme teď dohromady 140 zaměstnanců, rozšířili jsme produktové portfolio a investovali do zázemí firmy.
Co bylo těžké tehdy a co je nejtěžší teď?
Výzvou zůstává udržet si při růstu firmy kvalitu a perfektní vztahy s partnery, což se nám snad dlouhodobě daří. V mezičase jsme se museli vyrovnat s covidovou krizí a v současnosti se vypořádáváme s kolísáním cen. V minulosti jsme byli zvyklí na jejich až abnormální stabilitu, kdy jsme přeceňovali jednou za několik let. Teď se ceny mění na týdenní bázi. Do budoucnosti se ale díváme s mírným optimismem.
Přišli jste od našeho minulého setkání ve svém oboru či firmě s nějakou inovací?
Pořídili jsme si automatický skladový systém. Hlavními jeho výhodami jsou úspornost, rychlost, efektivní využití kapacity našeho skladu a samozřejmě pořádek. Naši zaměstnanci díky němu dokážou ze čtyř stanovišť obsluhovat sklad, ve kterém se nachází 2 500 přepravek a 10 000 položek. Maximální úspornost zajišťuje vysokokapacitní kondenzátorová jednotka Supercaps, která při provozu šetří až 40 % elektrické energie.
Zaznamenali jste růst?
V současnosti jsme rádi, že se držíme v černých číslech. Daří se nám to zejména díky efektivnějšímu využívání skladu a činnosti servisu.
Jak jste tyto změny či případné inovace financovali?
Automatický zakladač jsme financovali pomocí dlouhodobého podnikatelského úvěru od KB v kombinaci s našimi vlastními zdroji.
Na co jste nejvíc pyšní?
Jsme hrdí především na naše zaměstnance, kteří tvoří výborný kolektiv. Jsme také rádi za to, že jsme přední partner českých zpracovatelů masa a kuchařů, a současně s hrdostí pomáháme rozvoji českého řeznického a uzenářského řemesla, které má dlouhou tradici a bohatou historii.
Je i něco, co se zatím uskutečnit nepodařilo?
Dlouhodobě plánujeme rekonstrukci a redesign naší prodejny s gastro potřebami na Průmyslové ulici v Praze a také rekonstrukci ostravské pobočky. K obojímu se chystáme přistoupit ve chvíli, kdy nám bude situace připadat stabilnější.
Co koronavirus a všechno dění kolem, poznamenalo to nějak i vaše odvětví, vaši firmu?
Koronavirové období bylo samozřejmě složité. Potravinářský průmysl fungoval dobře, ale restaurace dostaly těžký zásah, což dopadlo také na nás. Investice do gastra byly malé, to ovlivnilo i naše obraty. Na druhou stranu řezničině se poměrně dařilo, takže tím se ztráta částečně dala vykompenzovat.
Má vaše firma snahu zmírnit environmentální dopady a pomáhat přírodě̌?
Věříme, že ekologie a ekonomika provozu jsou spojené nádoby. Naše budovy prošly rozsáhlými rekonstrukcemi, díky kterým můžeme přispívat k čistotě okolí a životního prostředí. Od roku 2016 si v Hrdlořezech vyrábíme vlastní elektrickou energii s využitím fotovoltaiky, kterou jsme financovali z úvěru od KB. V posledních letech jsme důkladně izolovali pláště budov a vyměnili okna i radiátory. Jako zdroj využíváme vzduchová tepelná čerpadla a hloubkový vrt. Vodu z vrtů využíváme i ke chlazení místo klimatizace. Významná složka šetrnosti budovy vůči životnímu prostředí připadá na akumulaci energie. Ve fázi plánování je aktuálně bateriové úložiště. Ve firemní flotile pak používáme pouze nové vozy v emisním standardu EURO5 a vyšším. A spustili jsme testovací provoz čtyř vozů s pohonem na stlačený zemní plyn (CNG).
Jak nyní vidíte budoucnost své firmy? Jaké máte plány?
Chceme se i nadále soustředit na posilování vztahů s partnery, rozšiřování zázemí a celkově zkvalitňování našich služeb. Aktuálně také budujeme komplexní servisní středisko pro řezníky a gastro.
Stále vás podnikání baví? A co nejvíce?
Baví nás hlavně to, když se věci podaří. Jsme rádi, když máme dobrý pocit my, má ho z nás i zákazník, a kromě placení pak i poděkuje.
Máte nějakou podnikatelskou radu? Co byste poradil začátečníkům v podnikání?
Rozhodně doporučujeme zaměřit se na kvalitu služeb i zboží a úspěch se podle našich zkušeností dostaví.